f


Dla autorów

O magazynie „Sport&Business 360”

Sport&Business 360 to magazyn przekazujący praktyczną wiedzę specjalistów, zajmujących się różnymi obszarami działalności związanej z marketingiem oraz zarządzaniem w sporcie.

Naszym celem jest edukować oraz poszerzać kompetencje Czytelników, których w centrum zainteresowania leży zarządzanie sportem zarówno odniesieniu do indywidualnej drogi sportowej, jak też klubów czy organizacji. Przedstawiamy praktyczne porady oraz dostosowane do polskich warunków wzorce działań skutecznie stosowanych na rynkach zagranicznych.


Propozycje tematów

Jeśli chcą Państwo opublikować swój artykuł na łamach „Sport&Business 360”, prosimy o podesłanie krótkiego opisu zawierającego tematykę artykułu oraz konspekt przedstawiający kolejność poruszanych zagadnień na adres: ciepielajan@sb360.pl lub ksj@sb360.pl Opis powinien zawierać odpowiedzi na poniższe pytania:
  • Co jest głównym tematem artykułu?
  • Czy temat ma zastosowanie w praktyce? Czy jego czytelnik znajdzie w nim praktyczne wskazówki działania?
  • Do kogo jest adresowany?
  • Czy jest poparty badaniami lub praktyką?


Wskazówki dla autorów

  • Tekst powinien być napisany dla konkretnej grupy czytelników: sportowców, organizacji sportowych, jednostki samorządu terytorialnego oraz zarządców obiektów sportowych i poruszać tematy z obszarów takich jak: zarządzanie, strategia, innowacje, finanse, prawo, sprzedaż, marketing itp.
  • Sport&Business 360 koncentruje się na treściach wynikających z praktyki oraz wiedzy, którą każdy czytelnik może wprowadzić w życie po przeczytaniu artykułu, dlatego chcemy aby pełniły rolę inspirującą, zachęcającą czytelników do działania lub zainteresowania konkretnym tematem. Dlatego też pragniemy, aby tezy stawiane w artykułach publikowanych na naszych łamach były oparte o własne doświadczenia lub badania prowadzone przez autorów.
  • Artykuły powinny pełnić rolę inspirującą, czyli zachęcać czytelników do działania lub zainteresowania konkretnym tematem.
  • Niewskazane są treści zbyt ogólne, oczywiste lub szeroko stosowane na rynku.


Wytyczne artykułów

  • Optymalna długość publikowanego tekstu to 2 strony magazynowe, czyli między 4,5 tysięcy znaków (ze spacjami), a 7 000 tysięcy. Jeśli temat jest wyjątkowo ciekawy, a jego wyczerpanie wymaga dłuższej formy – istnieje możliwość rozbicia materiału na dwie lub więcej części.
  • Bardzo ważny jest tytuł – najczęściej to on jest pierwszym (i ostatnim!) narzędziem zwracania uwagi czytelnika i dlatego jego jakość decyduje o tym, czy czytelnik w ogóle przeczyta tekst. Bardzo dobrze sprawdzają się pytania lub kontrowersyjne tezy
  • Wstęp w Sport&Business 360 jest podsumowaniem całego artykułu. Dlaczego? 90% czytelników podejmuje decyzje o przeczytaniu artykułu na podstawie tytułu oraz wstępu. Przekazując jak największą ilość ciekawostek w samym tekście sugerujemy potencjalnemu czytelnikowi, że w artykule znajdzie ich więcej. Czytelnika mogą również zaciekawić kontrowersyjne fakty/ wnioski, na które będzie szukał dowodu w artykule.
  • Mile widziane są wszelkie formy możliwe do graficznego przedstawienia (przykuwają one wzrok kartkującego magazyn czytelnika, zwiększając szanse na zaciekawienie potencjalnego czytelnika)
    • wykresy,
    • tabelki,
    • podpowiedzi - warto wiedzieć,
    • zdjęcia lub cały album zdjęć (w wydaniu papierowym zamieścimy najbardziej pasujące do artykułu, natomiast czytelnikom wersji PDF i on-line wyświetli się cały album po kliknięciu specjalny przycisk),
    • screen ekranu jakiejś aplikacji lub strony www,
    • plik, który czytelnicy będą mogli ściągnąć po przeczytaniu Twojego artykułu,
    • ciekawostkę (tekst tematycznie pasujący do artykułu, lecz nie będący jego częścią,
    • materiał video np. link do YT. (w wydaniu papierowym zamieścimy screen najciekawszego fragmentu, natomiast czytelnicy wersji elektronicznej będą mieli dostęp do całości.

  • Pamiętaj, aby nie zanudzić czytelnika naukowym słownictwem. Pisz jak najprostszym językiem, co nie oznacza kolokwialnym!
  • Teksty powinny być podzielone na krótkie akapity. Mile widziane śródtytuły.
  • Po przesłaniu tekstu do SB360 poddawany jest on korekcie i redakcji, a następnie odsyłany do Państwa akceptacji, po której następuje publikacja.





Sport&Business 360 to magazyn, zawierający ekspercką wiedzę przekazaną od praktyków, którzy na co dzień zajmują się różnymi obszarami działalności związanej z marketingiem oraz zarządzaniem w sporcie.



os. Sportowe 22/10
31-966 Kraków
Mail: bok@sb360.pl
69 1050 1445 1000 0090 3090 6383
ING bank
NIP: 6783146319 REGON: 122694152
KRS: 0000437523
Data wpisu do Rejestru Przedsiębiorców 2012-10-25
Data wpisu do Rejestru Stowarzyszeń 2012-10-25
Data przyznania statusu OPP 2015-04-02