f


Sport&Business 360 "SPONSORING"

W numerze:


Dobry event manager i jak nim zostać

Jakie cechy i umiejętności powinna posiadać osoba organizująca i nadzorująca wydarzenia sportowe?

Wywiad z Weronika Rychlicka, , Autor: Karolina Hebda


Klucz do perswazyjnej strony WWW

15 prostych technik na podniesienie skuteczności Twojej strony internetowej.

Autor: Mateusz Janusz


Wprowadź nowoczesny styl oszczędzania DO swOjego obiektu

Jak zmniejszyć wydatki na oświetlenie obiektu sportowego? Zainwestuj, by oszczędzić.

Autor: Michał Kozioł


Twarz na sprzedaż

Komercyjne wykorzystanie wizerunku sportowca.

Autor: Marcin Mróz


Sponsoring z prawnego punktu widzenia

O prawach i obowiązkach sponsorowanego i sponsora.

Autor: Barbara Piesowicz


Jak złapać króliczka?

Rzecz o pozyskiwaniu sponsorów.

Autor: Beata Sowa


SYSTEm 3xWIN

Rewolucja w finansowaniu sportowców.

Autor: Karolina Hebda


BUDOWANIE WŁASNEJ MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

O tym, jak zacząć, pozyskać fanów i efektywnie się komunikować.

Wywiad z Franciszek Georgiew, Autor: Jacek Łosak


MEDIALNY RANKING SPORTOWCÓW 2016

Press Service Monitoring Mediów


CRS OPŁACA SIĘ BIZNESOWI

Autor: Paulina Wiesiołek


Płać niższe podatki pomagając innym

Autor: Marek Dudzik


Personal Branding Trenera Personalnego cz. 1

Świadome budowanie marki w branży Health & Beauty.

Autor: Jakub Wrana


Mierzenie naszego "PR"

Dlaczego najlepsza metoda jest najgorszą?

Autor: Krzysztof Dąbrowa


Zabezpiecz się na wypadek kontuzji

Na co zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczenia dla wyczynowego sportowca cz. 1 "Wyłączenia".

Autor: Sławomir Rakoczy


Ewolucja biegowej mody w Polsce

Jak to się zaczęło?

Autor: Sebastian Bednarczyk


Biegi masowe, biznes jakich wielE

cz. 1 "Trasa".

Autor: Patryk Jasiński


Ważne terminy w pierwszym kwartale 2017

Autor: Damian Kwiecień





46

stron czystej wiedzy

18

specjalistów

7

tematycznych działów

4

partnerów

Czytaj gdzie chcesz i jak chcesz




Autorzy

Karolina Hebda

Specjalista ds. komunikacji i PR.

Sławomir Rakoczy

Specjalista w doborze ubezpieczenia

Mateusz Janusz

Konsultant ds. marketingu i reklamy.

Sebastian Bednarczyk

Redaktor naczelny sprinterzy.com

Marcin Mróz

Radca Prawny

Franciszek Georgiew

Właściciel agencji Social Tiger

Beata Jezioro-Sowa

Public Relations Poland Business Run

Jacek Łosak

Redaktor naczelny MMABiznes.pl

Paulina Wiesiołek

Specjalista ds. komunikacji i PR.

Weronika Rychlicka

Specjalista ds. eventów

Jakub Wrana

trener biznesu ekspert ds. sprzedaży

Krzysztof Dąbrowa

Specjalista ds. PR i Marketingu Sportowego

Michał Kozioł

Ekspert od oświetlenia LED

Patryk Jasiński

Redaktor naczelny nastadiony.pl

Damian Kwiecień

Ekspert od księgowości

Piotr Urbanik

Dziennikarz

Barbara Piesowicz

Adwokat

Marek Dudzik

Specjalista ds. finansowo-księgowych.

Słowo od redaktora

1

Czy wyobrażacie sobie współczesny świat sportu bez sponsoringu? Ja nie. W dobie przesytu tradycyjnych form reklamy, biznes świadomie szuka alternatyw na dotarcie do nowych klientów i utrzymanie obecnych. Z badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte wynika, że wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce obecnie wynosi około 4 mld zł i stale rośnie. Dla zobrazowania w latach 2001-2012 wartość ta zwiększyła się ze 195 mln do ponad 2,5 mld zł.


Dziś sport i biznes to dwie nierozerwalne dziedziny. Polskie spółki i przedsiębiorstwa coraz chętniej sponsorują sport. Ich właściciele zdają sobie sprawę, że sponsoring to jedna z najlepszych form reklamy, metod na poprawę lub budowę pozytywnego wizerunku, czy zwiększenie zasięgu innych form reklamy. Szczególnie dzisiaj, kiedy Polacy wpadli w spiralę propagowania zdrowego i sportowego stylu życia.


Tak kolorowo jest jednak wówczas, kiedy rozmawiamy o zawodnikach i klubach grających w najwyższych klasach rozgrywkowych. Są to organizacje, które w szeregach pracowników mają profesjonalistów zajmujących się: komunikacją, marketingiem, pozyskiwaniem partnerów biznesowych lub korzystają z zewnętrznych firm specjalizujących się w danej dziedzinie. Co jednak w przypadku tych mniejszych, mniej znanych, którzy nie mają środków pieniężnych na specjalistów?


W tym numerze dowiecie się jak i kiedy zwrócić się o wsparcie finansowe sportowego eventu, w co zainwestować, aby zmniejszyć koszty prowadzenia obiektów sportowych, jakie obowiązki mają wobec siebie sponsor i sponsorowany. Sportowiec pozna alternatywną metodę zdobywania wsparcia finansowego oraz praktyczne wskazówki, jak od podstaw rozpocząć budowanie swojej marki w mediach społecznościowych.



Jan Ciepiela
redaktor naczelny
Sport&Business 360




Newsletter

Zapisz się do newslettera i otrzymuj od nas
darmowe bonusowe treści, zniżki, artykuły oraz informacje o nadchodzących wydarzeniach

Redakcja



Katarzyna Szoch-Jędrys

Sekretarz redakcji
Redaktor wydania

Jan Ciepiela

Wydawca oraz redaktor naczelny Sport&Business 360
Fundator oraz prezes fundacji "Zostań Mistrzem"
Były lekkoatleta 400m, 4x400m

Łukasz Janusz

Grafika oraz skład DTP



Sport&Business 360 to magazyn, zawierający ekspercką wiedzę przekazaną od praktyków, którzy na co dzień zajmują się różnymi obszarami działalności związanej z marketingiem oraz zarządzaniem w sporcie.



os. Sportowe 22/10
31-966 Kraków
Mail: bok@sb360.pl
69 1050 1445 1000 0090 3090 6383
ING bank
NIP: 6783146319 REGON: 122694152
KRS: 0000437523
Data wpisu do Rejestru Przedsiębiorców 2012-10-25
Data wpisu do Rejestru Stowarzyszeń 2012-10-25
Data przyznania statusu OPP 2015-04-02