f


Temat numeru: Formy finansowania
Numer: 3 (3) 2017

❯ Rozwój Kariery

Jak rozwinąć swoją karierę do granic możliwości.


Media, informacja, wiedza i działanie

Autor: Jacek Łosak


Profesjonalne zarządzanie finansami u zawodowego sportowca

Autor: Michał Jonczyk


Ubezpiecz się albo proś o pomoc

Przypadki sławnych kontuzji

Autor: Sławomir Rakoczy


Jak zarobić więcej?

Opodatkowanie sportowców

Autor: Marcin Mróz, Karol Wątrobiński


❯ Zarządzanie organizacją

Możliwości do wykorzystania podczas zarządzania własną organizacją


Klucz do skarbca

Praktyczne wskazówki tworzenia oferty sponsorskiej

Autor: Grzegorz Ludwin


Mezalians marketingowy

Praktyczne porady na co powinny zwrócić uwagę kluby sportowe przygotowując się do rozmów ze sponsorem?

Autor: Katarzyna Popławska


Przełom w finansowaniu sportu

Autor: Radosław Rogiewicz


Crowdfunding w sporcie

Czyli jak pogłębić więź z kibicami i zrealizować cele przyczyniające się do rozwoju klubu

Autor: Artur Gagarin


Śnij o sportowych sukcesach, a za dnia się nimi ciesz

Jak darmo wspomóc sponsora w kreowaniu wizerunku i w dotarciu do kibica?

Autor: Paweł Chmielowski


❯ Sponsoring & Marketing

Sprawdź jak najlepsi współpracują ze sportem.


Medale dźwignią sponsoringu

Kulisy współpracy PKN ORLEN, CCC oraz MSiT

Autor: Jan Ciepiela


Sponsoring oczami sponsorującego

Dlaczego warto inwestować w reklamę poprzez sport

Autor: Tomasz Czwartkiewicz


❯ Samorząd & Infrastruktura

Jak wykorzystać sport do promocji regionu.


Analiza rynku naming rights w polsce

Autor: Kamil Kukułka


Ile Kraków stracił nie organizując igrzysk?

Autor: Bartosz Dendura


❯ Biznes

Przykłady sportowych biznesów


Jak zarobić na Fitnessie?

Autor: Radek Kruczek


Czujniki w ruch!

First11 podbije piłkarski rynek?

Autor: Grzegorz Kordylas


❯ Wydarzenia branżowe


Konferencja marketing sportowy.

Rzeszów G2A



Rekordowo i premierowo.

Największe w Polsce Targi Fitness i Sportów Siłowych Go Active Show.



Najbliższe wydarzenia

Konferencje, targi, kongresy.



Kuźnia managerów sportu.




60

stron czystej wiedzy

21

specjalistów

6

tematycznych działów

16

partnerów





Po przeczytaniu dowiesz się

  • Kluczowy element budowania marki osobistej.
  • Bezpłatny sposób monitoringu mediów.
  • Jakie dane archiwizować?
  • Pod jakim kątem należy analizować monitorowane artykuły?
  • Jak przygotować plan finansowy?
  • Najczęstsze przyczyny problemów finansowych wśród sportowców.
  • Możliwości inwestycyjne w Polsce.
  • Czego uczą sportowi bankruci?
  • Sportowcy, którzy stracili fortunę.
  • Sławne przypadki kontuzji w polskim sporcie.
  • Rodzaje polis.
  • Możliwości ubezpieczeń.
  • Alternatywa do ubezpieczenia.
  • Czym jest źródło przychodu a stawka podatku?
  • Szczegóły sprawy Sullivana.
  • Jakie są warunki skorzystania z niższego opodatkowania?
  • Przychody z wizerunku sportowca, a opodatkowanie.
  • Jakie są korzyści założenia działalności gospodarczej przez sportowca?
  • Jakie są korzyści współpracy firmy ze sportowcem posiadającym własną działalność gospodarczą?
  • Jakie elementy warto umieścić w ofercie sponsorskiej?
  • Jak długa powinna być oferta sponsorska?
  • Czy referencje są istotne?
  • Co jest ważne podczas spotkania klubu z potencjalnym sponsorem?
  • Jakie argumenty zachęcą sponsora do inwestycji?
  • Co zrobić, aby zabiegi o względy sponsora zakończyły się dla klubu happy endem w postaci długoletniego kontraktu?
  • Jak powstał jeden największych w Polsce klubów biznesu?
  • Co to są Partnerskie Kluby Biznesu?
  • Jak funkcjonuje klub biznesu przy klubie sportowym?
  • Jak pozyskać od 4-8 sponsorów miesięcznie?
  • Jak powstał jeden największych w Polsce klubów biznesu?
  • Co to są Partnerskie Kluby Biznesu?
  • Jak funkcjonuje klub biznesu przy klubie sportowym?
  • Jak pozyskać od 4-8 sponsorów miesięcznie?
  • Sposoby usprawnienia współpracy na linii klub/ zawodnik – sponsor.
  • Jak relacje z kibicami przekładają się na sponsoring?
  • Co zrobić w przypadku, gdy sponsor chce coś czego nie mamy?
  • Sponsoringowa strategia firmy Orlen.
  • Kulisy wyboru kolarstwa jako sponsorowanej dyscypliny.
  • Czym jest Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych?
  • Założenia oraz cele współpracy Orlen – PZKol.
  • Jak Orlen chce wykorzystać marketingowo fakt sponsoringu kolarstwa?
  • Czy sponsoring poprzez sport się opłaca?
  • Jak funkcjonuje Klub Biznesu Wisły Kraków?
  • Które formy reklamy wydają się najkorzystniejsze?
  • W jaki sposób wykorzystać Skybox do budowania relacji z partnerami biznesowymi?
  • Jak wygląda rynek naming rights w Polsce?
  • Dlaczego duże marki inwesują w naming rights?
  • Cechy idealnego projektu.
  • Jak wygląda proces sprzedaży praw do nazwy?
  • Na czym polegał sukces organizacyjny IO w Barcelonie, Los Angeles i Helsinkach.
  • Jak wyglądała Barcelona przed organizacją IO?
  • Jakie błędy popełniono podczas przygotowań do IO?
  • Co Kraków stracił nie organizując IO?
  • Czym są kluby butikowe?
  • Co gwarantuje sukces klubu butikowego?
  • Ile kosztuje założenie klubu butikowego?
  • W jaki sposób można pozyskać fundusze i zainwestować w branżę fitness?
  • Dlaczego warto inwestować w małe studia fitnessowe?
  • Czym jest First11?
  • W jaki sposób pomaga piłkarzom doskonalić swoje umiejętnośći?
  • Czym wyróżnia się na rynku?
  • Kto jeszcze może korzystać z First11?
  • Jak wykorzystuje się czujniki w sporcie?

Słowo od redaktora

1

Szanowni Państwo,



Mając na uwadze powiększające się grono naszych czytelników oraz ich branżowe zróżnicowanie uznaliśmy, że konieczne jest uporządkowanie artykułów zgodnie z ich charakterystyką. Tak aby każdy czytelnik mógł z łatwością poruszać się w treści kwartalnika, odnajdując działy dla niego dedykowane.


Pierwszym działem jest „Rozwój kariery”, kierujemy go przede wszystkim do sportowców oraz ich menagerów. Nie ważne czy jest to zawodowy menager, trener, rodzić czy dobry kolega. Skupiliśmy się tutaj na obszarach ułatwiających prawidłowe zarządzanie karierą. Drugi dział dedykujemy osobom zarządzającym organizacjami sportowymi tj.: klub sportowy, związek sportowy, czy nawet zewnętrzne akademie treningowe. Przedstawiamy spektrum możliwości stojących otworem przed ambitnym menagerem i jego organizacją, najnowsze trendy oraz szczegółowe analizy czołowych polskich i europejskich organizacji. „Sponsoring i marketing” to porady oraz przykłady dla firm chcących lub już inwestujących w sport. Jeżeli się uczyć to tylko od najlepszych. W bieżącym wydaniu przedstawiamy kulisy inwestycji firmy PKN Orlen w Polski Związek Kolarstwa. Dowiemy się również tutaj jak powinny wyglądać zdrowe relacje sponsoringowe oraz sprawdzimy jak taka relacja wygląda na przykładzie „Wisły Kraków” i firmy Profix z branży budowlanej. „Samorząd i infrastruktura” to dział poświęcony zarządcom obiektów sportowych. W tym dziale opisywane będą przykłady wykorzystania sportu do promocji regionów oraz związanych z tym aspektów. Będziemy poruszać tu najciekawsze tematy - np. szczegółowa analiza rynku naming rights w Polsce, a nawet te kontrowersyjne, choćby „Ile Kraków stracił nie organizując zimowych igrzysk olimpijskich”. Dział „Biznes” ma być motywatorem i przykładem dla tych, którzy zawsze myśleli o założeniu start-upu , czy w ogóle firmy związanej ze sportem. Jest to idealny dział dla sportowców zadających sobie pytanie „co robić po zakończonej karierze?”  


Wzbogaciliśmy również ofertę prenumeraty. Teraz możliwy jest wybór spośród trzech pakietów: internetowy – dający dostęp tylko elektronicznych wydań, papierowy oraz PLUS. Ten ostatni zawiera w swojej ofercie również archiwalne numery naszego kwartalnika. Mam nadzieję, że obecne zmiany będą dla Państwa pomocne, tym bardziej że były one szeroko konsultowane z prenumeratorami i autorami tekstów.




Jan Ciepiela
redaktor naczelny
Sport&Business 360

Autorzy

Jacek Łosak

Redaktor naczelny MMABiznes.pl

Michał Jonczyk

Prezes Zarządu EduSport

Sławomir Rakoczy

Specjalista w doborze ubezpieczenia

Marcin Mróz

Radca prawny

Karol Wątrobiński

Radca prawny

Grzegorz Ludwin

Fundraising Manager w Fundacji Poland Business Run

Katarzyna Popławska

Kierownik Działu Marketingu i PR PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Radosław Rogiewicz

Pomysłodawca projektu Partnerskich Klubów Biznesu

Artur Gagarin

Chief Executive Officer

Paweł Chmielowski

Socjolog, przedsiębiorca, analityk sportowy

Jan Ciepiela

Redaktor naczelny Sport&Business 360

Tomasz Czwartkiewicz

Manager ds. Rozwoju Wisła Kraków S.A

Kamil Kukułka

Konsultant firmy Sport Innovation

Bartosz Dendura

Architekt, właściciel pracowni Studio4SPACE

Radek Kruczek

Menedżer klubów All For Body

Grzegorz Kordylas

Dziennikarz

Mateusz Mazurek

Menedżer ds. rozwoju biznesu G2A Arena

Robert Sadowski

Prezes Zarządu Zagłębie Lubin S.A.

Krzysztof Targosz

Wiceprezes zarządu Profix

Czytaj gdzie chcesz i jak chcesz




Newsletter

Zapisz się do newslettera i otrzymuj od nas
darmowe bonusowe treści, zniżki, artykuły oraz informacje o nadchodzących wydarzeniach

Redakcja



Katarzyna Szoch-Jędrys

Sekretarz redakcji
Redaktor wydania

Jan Ciepiela

Wydawca oraz redaktor naczelny Sport&Business 360
Fundator oraz prezes fundacji "Zostań Mistrzem"
Były lekkoatleta 400m, 4x400m

Łukasz Janusz

Grafika oraz skład DTP



Sport&Business 360 to magazyn, zawierający ekspercką wiedzę przekazaną od praktyków, którzy na co dzień zajmują się różnymi obszarami działalności związanej z marketingiem oraz zarządzaniem w sporcie.



os. Sportowe 22/10
31-966 Kraków
Mail: bok@sb360.pl
69 1050 1445 1000 0090 3090 6383
ING bank
NIP: 6783146319 REGON: 122694152
KRS: 0000437523
Data wpisu do Rejestru Przedsiębiorców 2012-10-25
Data wpisu do Rejestru Stowarzyszeń 2012-10-25
Data przyznania statusu OPP 2015-04-02